Wij zijn codekick

Updates & insights
uit de digitale wereld


Scroll en lees onze blogposts

Het ABC van direct traffic

6/02/2017



Als we de laatste jaren met iets rond onze oren zijn geslagen, dan is het wel data-driven marketing. Dankzij de digitalisering krijgen marketeers steeds meer inzichten in data van hun klanten en nemen ze op basis daarvan beslissingen. Een toegankelijk medium met enorm veel data is Google Analytics, maar morgen we die data wel zo blind vertrouwen? En hoe moeten we die gaan interpreteren?

Lees de blogpost

7 visuals die je content eruit doen springen

22/02/2017



Het belang om online goeie afbeeldingen te gebruiken, gaat verder dan er alleen maar ‘cool en leuk’ uit te zien. Afbeeldingen kunnen de inhoud van je tekst en boodschap versterken. En dat is psychologisch te verklaren. Want een ding is zeker. Ons brein kan beter afbeeldingen verwerken dan tekst. Meer nog: 90% van de informatie die onze hersenen te verwerken krijgen, is visueel. En ze verwerken het zo’n 60.000 keer sneller dan tekst. 

Lees de blogpost

Een eigen website: 5 beginnersfouten

21/03/2017



Een eigen website. Het is één van de eerste en meest logische stappen in het leven van iedere ondernemer of zelfstandige om zijn online aanwezigheid te verhogen. En toch kunnen er heel wat zaken mislopen. Onze ervaring leert dat er heel wat fouten worden gemaakt als het om het (laten) ontwikkelen van je nieuwe website gaat. We zetten ze even voor jou op een rijtje:

Lees de blogpost

Waarom een mobiele website nu nog belangrijker wordt

7/06/2017



Als het gaat om internetgiganten dan is Google zeker geen vreemdeling. Hun voortdurend veranderende algoritmen zorgen voor uitmuntend goeie zoekresultaten voor je zoekopdracht. En als je ervoor wil zorgen dat je website, of die nu voor persoonlijk of professioneel gebruik bestemd is, niet te sterk beïnvloed wordt door de laatste wijziging van Google, lees dan vooral verder.

Lees de blogpost

Digitale evolutie: "Fase 3 wordt een revolutie"

20/04/2017



Als iemand ons vraagt naar de geschiedenis van de digitale evolutie, dan delen we die nu in twee delen in. Fase 1 startte in 1995 waar iedereen (tenminste diegene die het zich toen konden permitteren) voor het eerst toegang had tot verschillende websites. Fase 2 is gestart in 2007, met de komst van de eerste iPhone en Facebook die bij het grote publiek bekend raakte.

Lees de blogpost

Jouw vacatures bovenaan Google's zoekresultaten

29/06/2017



Let’s face it: je wilt jouw vacatures onder de aandacht brengen, maar how on earth begin je daar nu aan? Ze op social media posten, op vacaturesites, je eigen site? Het klopt: we zien alsmaar vaker de bomen door het bos niet meer. Wel, daar komt verandering in, want Google heeft recent een nieuwe mogelijkheid gelanceerd waarbij vacatures direct boven de zoekresultaten zichtbaar zijn. Ideaal voor bedrijven om vacatures te promoten.

Lees de blogpost