Social Media Marketing

Likes, pins, retweets en shares. Dat is waar 90% van de mensen aan denkt als ze de woorden sociale media horen.  Het is veel meer dan dat. Social media marketing is een zeer brede term. De keuze aan platforms alleen al: Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, YouTube… noem maar op. De uitwerking kan gaan van enkele organische informatieve posts over je product tot een straffe mployer branding campagne. Read all your next storytelling:

“Social networks are not about websites. They're about experiences.”

― Mike DiLorenzo

In harmonie met je marketingplan

Voor je aan de slag gaat met het posten van jouw content, neem je eerst een stapje terug en bekijk het vooropgestelde marketingplan. Door het plan te bekijken weet je wat het bedrijf wil uitstralen en hoe ze dit gaan communiceren. Om consistent te blijven, pas je dezelfde stijl toe. Het is belangrijk dat je de juiste kanalen kiest. Waar je doelgroep actief is, moet jij ook zijn. Enkel en alleen een doordachte strategie resulteert in een positief resultaat. 

Je hoeft helemaal niet elke dag iets te delen, maar zorg ervoor dat je aanwezig bent en gebruikers je merk kennen. Wanneer je als bedrijf actief bent op sociale media, hangen daar ook heel wat voordelen aan vast. Denk maar aan merkbekendheid, merkpersoonlijkheid, user generated content, interactie met de klant…

 

Boost je sales en naamsbekendheid

Naast het organische (gratis) luik, is er ook het betalende aspect van social media marketing, oftewel social media advertising. Je kiest om te gaan adverteren als je resultaten niet voldoen aan de verwachtingen. Of om simpelweg een groter publiek te bereiken om jouw product te promoten. De algoritmes zijn hard, maar met de juiste expertise behaal ook jij jouw doel.

Is er een reden om niet aan social media marketing te doen? CodeKick doet het voor jou!

► Ik wil actief zijn op sociale media