Koffiebranderij Dumolyn
Sinds 1953 brandt de familie Dumolyn al koffie met hart en ziel. Roger Dumolyn begon de zakens, schoonzoon Emiel Croquet nam veertig jaar later met trots het roer over. Sinds 2016 runt Christophe Croquet, de zoon van Emiel de zakens. Met als doel de branderij nieuw leven in te blazen, speelt hij elke dag in op de verschillende trends en evoluties die er zijn. Ondertussen kun je bij Koffiebranderij Dumolyn terecht voor 11 verschillende variëteiten koffie, allemaal gebrand op de slowroast methode waarvoor ze gekend zijn. Christophe vond dat het hoog tijd werd om de site onder handen te nemen en daar helpen we hem graag mee verder. Ook voor het beheer van zijn social media-kanalen klopte Christophe bij CodeKick aan.
De koffiebranderij nieuw leven inblazen
Christophe wil sinds zijn overname in 2016 graag wat vernieuwing in het leven van Koffiebranderij Dumolyn brengen. Vernieuwde smaken zijn in opmars, maar ook de klassieke zetmethodes zijn weer helemaal trendy. Arabicakoffiebonen liggen aan de basis van al de koffiesoorten. Een nieuwe website in combinatie met levendige sociale media-kanalen. Daar konden we natuurlijk geen neen tegen zeggen.
Samen bekeken we de mogelijkheden en kozen we voor een website die een warm gevoel creeërt tijdens je bezoek. Je kan de bonen als het ware ruiken vanuit je zetel. Christophe koos in samenspraak met ons voor een gestructureerde site voorzien van alle informatie die je maar kan bedenken, incl. overzicht van de producten. Aansluitend kwam er een webshop die we via Shopify designde. Zowel de Instagram als Facebook-pagina liggen binnen het creatieve beheer van CodeKick.
Nespresso x Dumolyn
De nieuwe wind die huidige eigenaar Christophe door de branderij laat waaien bestaat onder meer uit het toevoegen van nieuwe productsoorten aan het assortiment. Zo werden recent de ambachtelijke Dumolyn koffiecapsules voor Nespresso apparaten aan het aanbod toegevoegd. De capsules werden verkocht in de fysieke winkel en in de webshop. Alleen lokte die laatste niet zoveel bezoekers. Christophe schakelde CodeKick in om zijn assortiment en in het bijzonder de koffiecapsules in de kijker te plaatsen.
In samenspraak met de klant kozen we ervoor om met het voorziene budget in te zetten op sociale media. Op basis van de bestaande huisstijl werkte we een herkenbare stijl uit en stelden we een contentplan op. De aanwezigheid op sociale media (Facebook & Instagram) werd sterk opgedreven door middel van organische posts en advertenties op beide kanalen.
"Koffie van Koffiebranderij Dumolyn is hier op kantoor bij CodeKick een vaste waarde geworden. Het is héérlijk! Daarom vermelden we dit ook in onze vacatures, want betere koffie vind je in de streek niet. En het werkt!"