Content Marketing
Content-wat? Je spreekt van content marketing als je een vorm van inhoud gaat creëren om het bij de (potentiële) klant te krijgen. Denk maar aan blogberichten, sociale media berichten, video’s, webinars… Dit kan zowel on- als offline. Scroll verder om jouw mogelijkheden te ontdekken.
“Content marketing is like a first date. If all you do is tlak about yourself, there won't be a second date.”
― Devid Beebe
Gezonde mix
Een goede content marketing strategie bevat informatieve content. Denk bijvoorbeeld aan een blogbericht. Je geeft je informatie vrijblijvend aan de lezers mee. Die lezers behoren tot je doelgroep. In een ideale wereld trek je de doelgroep aan, genereer je leads en zet je deze om tot klanten. Door relevante content te blijven brengen, bouw je geloofwaardigheid en vertrouwen op bij je doelgroep. Het is de bedoeling dat je het bedrijf profileert als expert.
Je kan deze informatie gratis geven, maar zeker ook als voor-wat-hoort-wat. Stel dat je een whitepaper opgesteld hebt en je die wil delen, maar in ruil vraag je een mailadres op bij de lezer. Dat mailadres kun je dan beschouwen als lead.
Sterke contentmarketing genereert business
Als je een sterke content marketing strategie hebt, en er je tijd en moeite insteekt, kan dit leiden tot meer merkbekendheid, meer conversies, betere klanttevredenheid, betere leads en nog veel andere voordelen.
SEO, Social Media Marketing en E-mail marketing zijn allemaal voorbeelden van content marketing. Je kan dit dus zien als een zeer brede term.
► Ik wil met mijn content strategie de wereld (of België) veroveren