NIEUW: Beeldextensies in jouw Google-advertentie
Na veel speculeren, is de kogel eindelijk door de kerk: je kan vanaf nu ook afbeeldingen toevoegen aan jouw Google-zoekadvertentie! Dankzij deze beeldextensies kunnen ads aantrekkelijker en opvallender gemaakt worden. Zoals bij iedere campagne, zijn er ook hier een aantal aspecten waar je beter rekening mee houdt. We zetten het met plezier allemaal op een rijtje voor jou!
Let wel, voorlopig kunnen de afbeeldingen enkel op mobiele weergaven ingezet worden.
Wat zijn beeldextensies?
Een beeldextensie is een type advertentie-extensie onder de vorm van een afbeelding. Je kan het je voorstellen als een kleine afbeelding die naast de tekst in jouw zoekadvertentie komt.
Waarom biedt Google dit aan?
Boodschap sterk(er) maken
Dankzij een beeldextensie kan je de boodschap die je wil brengen nog sterker maken. Kies voor de juiste afbeelding! Google zal je hiervoor belonen in de zoekweergaves 😉
Sneller de juiste doelen bereiken
Haalt jouw advertentiecampagne zijn doel niet? Of verwachtte je er meer van? Je boodschap zal zeker en vast de aandacht trekken. Door een passende afbeelding, zal het dan ook het juiste publiek tot bij jouw product brengen.
Concurrenten te slim af zijn
Last van concurrentie? Moeite om je merk te onderscheiden van de vele anderen op de markt? Je kan een beeldextensie gebruiken om op te vallen tussen de verschillende concurrenten.
Eén afbeelding zegt meer dan 90 karakters
De regels die door Google opgelegd zijn, zeggen dat een ad slechts 30 karakters per kop en 90 karakters per beschrijving mag hebben. Een heel korte tekst om jouw merk in samen te vatten. Dankzij de aanvulling van een afbeelding kan je jouw bedrijf beter omschrijven en de ad meer kracht geven.
Nog niet helemaal overtuigd? Visuele content scoort beter dan enkel tekst om de simpele reden dat ons geheugen een duidelijke afbeelding sneller opneemt. Een combinatie van beiden is dus een echte must in jouw campagne!
Wat moet ik weten voor ik beeldextensies instel?
Hoe moet ik ze instellen?
Wanneer je jouw Google Ads-account opent, kan je in het overzicht van de campagnes kiezen voor "Advertenties en extensies". Kies hier voor extensies en voeg er eentje toe. Dan krijg je de keuze welk soort extensie je nu wil toevoegen. Dit is het moment waarop je kiest voor een beeldextensie. Daarna volg je de aangegeven instructies en stel je het nodige in, et voilà!
Het moment waarop je jouw beeldextensie kiest, ziet er zo uit:
Gratis in te schakelen
Als iemand op jouw advertentie met beeldextensie klikt, betaal je kosten per klik. Net zoals bij alle andere advertentie extensies.
Perfecte aantal afbeeldingen
Je kan maximaal 20 afbeeldingen toevoegen aan jouw advertentie. Minimum is dat er één, alhoewel er wordt aangeraden zeker 3 verschillende beelden te gebruiken. Op die manier heeft Google een ruime keuze aan afbeeldingen en kunnen de algoritmes goed testen welke afbeelding het best werkt en welke je beter links laat liggen.
Het kan tot 5 dagen duren tot je extensie goedgekeurd wordt.
Image requirements van Google
Zoals voor iedere advertentiecampagne, zijn er ook voor de beeldextensies een aantal verplichtingen.
Kies je voor een vierkant, dan moet je rekening houden met minimaal 300 x 300 pixels, Google beveelt je aan om 1200 x 1200 pixels te nemen. Ga je voor een liggende afbeelding, moet je minimum 600 x 314 pixels hebben. Google raadt aan om te gaan voor 1200 x 628 pixels. Je bestand mag maximaal 5120 KB bevatten.
Het gebruik van een logo of tekstoverlays is verboden. Ook is het belangrijk dat je afbeelding zo weinig mogelijk bewerkt is.
Interesse in zo’n beeldextensie, maar weet je niet goed hoe je er aan begint?
Ja, ik wil meer weten over beeldextensies
"Marketing is een investering die je moet maken als je gezien wil worden. Nike stopt ook niet adverteren, toch?"