Het zoekmachine-optimalisatie proces
25/09/2017
1. Hoog scoren door een technische SEO-optimalisatie
Een technische SEO-optimalisatie van je website kan zorgen voor betere rankings bij zoekmachines. Deze hebben namelijk strenge voorschriften wat technologie en infrastructuur betreft (beschikbaarheid server, html-opbouw, navigatie, …)
2. On-page SEO-optimalisatie
Zoekmachines willen surfers waardevolle en relevante content aanbieden aan hun bezoekers. Als je erin slaagt om hen die te geven, wordt je beloond met een goeie positie in de zoekresultaten. Dit kan je bekomen door o.a. verschillende tags op je website te voorzien.
3. Off page SEO-optimalisatie
Google houdt rekening met verschillende factoren rekening voor de ranking van je website. Onder meer het aantal links op je website.
4. Snelheid website en mobiel vriendelijkheid
Zoekmachines vinden het enorm belangrijk dat de website snel en mobielvriendelijk is. Dit wordt vooral ondersteund door de technische opbouw van de website. Maar net omdat dit voor zoekmachines zo belangrijk is, checken wij dit dubbel. In ons optimalisatierapport controleren we de snelheid van je website en zoeken uit wat er verbeterd kan worden.
Kortom: zoekmachine-optimalisatie bestaat niet alleen uit content-optimalisatie, maar is veel ruimer. Wil jij weten wat er aan jouw website beter kan? Vraag dan snel een SEO-audit aan. In dit rapport bespreken we uitgebreid de vier bovenstaande punten en geven we je aan wat goed is, wat voor verbetering vatbaar is én wat echt structureel veranderd moet worden om hoog te scoren.
Iets voor jou?