Wij zijn codekick

Facebook voor je bedrijf: 5 tips om Facebook beter in te zetten

Facebook voor je bedrijf: 5 tips om Facebook beter in te zetten

20/09/2018

Je hoort het vast al jaren op verschillende blogs: wie als bedrijf niet op Facebook aanwezig is, bestaat niet. Maar hoe komt dat nu? Wel, omdat het nu eenmaal waar is. Facebook is al sinds jaar en dag het populairste sociale mediakanaal onder alle lagen van de bevolking. En ja: er zijn gebruikers die er, na alle heisa die er rond privacy is geweest, terug van af stappen of jongeren die door de aanwezigheid van hun ouders op het kanaal ook naar andere kanalen zoals Snapchat grijpen.



Toch is Facebook nog steeds groot. Heel groot. Het telt wereldwijd 1,79 miljard actieve gebruikers waarvan 6,2 miljoen in België. Dat is zo’n 55% van de totale Belgische bevolking. Meer nog: 80% van die Belgische gebruikers logt zelfs dagelijks in op het platform. Het spreekt dus voor zich dat hier een enorm groot potentieel ligt voor je bedrijf. Vergeet dus je privéaccount. Vanaf vandaag is Facebook puur gericht op business en wij geven je 5 tips om er mee aan de slag te gaan. 

Tip 1: Zet je bedrijfspagina op punt.

Ben je nog niet actief met je bedrijf op Facebook? Maak dan snel een bedrijfspagina aan en stel alles zo goed mogelijk in: van de sector waarin je actief bent tot je telefoonnummer en openingsuren. Hoe meer relevante informatie je beschikbaar stelt, hoe beter (potentiële) klanten je kunnen contacteren. Alle beetjes helpen om je pagina goed zichtbaar te maken. 

Stel daarom ook je logo in als profielfoto en ontwerp een mooie coverfoto die bij je bedrijf past. 

Tip 2: Post meer content

Facebook draait om content. Inhoud. Berichten, foto’s, video’s. En dat niet één keer in de maand, maar meerdere keren per week. Of als je content relevant blijft, zelfs dagelijks. Succesvolle Facebookpagina’s posten zelfs meerder keren per dag. 

Al moet je er wel voor zorgen dat elk bericht waardevol is voor je bedrijf. Deel niet zomaar elk bericht of filmpje omdat het grappig is om zo meer engagement te halen. Maar deel nuttige content waar je klanten iets aan hebben. Kwaliteit gaat nog steeds boven kwantiteit. 

Tip 3: Plan je content

Spendeer minder tijd aan je Facebookpagina door je berichten in te plannen. Trek een aantal uren per maand uit aan het inplannen van je content op Facebook. Zo sta je stil bij je content en vermijd je dat er in drukke tijden geen content verschijnt. 

Tip 4: Maak het persoonlijk

Spendeer de nodige aandacht bij het plannen van je content aan het persoonlijke aspect. Toon op je pagina wie je bent en wie er achter je bedrijf staat. Toon je bestaande en toekomstige klanten waar je dagelijks mee bezig bent en hoe je ervoor zorgt dat je de beste service levert. 

Tip 5: Durf te investeren

Facebook is een bedrijf. En net zoals jij met je bedrijf winst wil maken, wil Facebook dat ook. Het is dus niet meer dan logisch dat ze de berichten die jij op je Facebookpagina plaatst aan iedereen tonen. Wil jij dus de juiste doelgroep in een sneltempo bereiken? Dan moet je durven investeren in de vele mogelijkheden van Facebook Ads. 

Wil jij eens brainstormen over je Facebook? Wil je assistentie bij het opzetten van je pagina? Of van je advertenties? Contacteer ons nu.

 

Ja, ik wil assistentie voor Facebook