Wij zijn codekick

Digitale evolutie: "Fase 3 wordt een revolutie"

Digitale evolutie: "Fase 3 wordt een revolutie"

20/04/2017

Als iemand ons vraagt naar de geschiedenis van de digitale evolutie, dan delen we die nu in twee delen in. Fase 1 startte in 1995 waar iedereen (tenminste diegene die het zich toen konden permitteren) voor het eerst toegang had tot verschillende websites. Fase 2 is gestart in 2007, met de komst van de eerste iPhone en Facebook die bij het grote publiek bekend raakte.



Artificiële intelligentie

Vorig jaar gingen heel wat technologiereuzen aan de slag met Artificiële Intelligentie (later AI). Die technologie zullen we alsmaar meer ‘onzichtbaar’ tegen het lijf lopen. Vele bedrijven schakelen AI in voor de online klantenservice. Werknemers zullen door technologie worden ondersteund en op die manier een hoger kwaliteitsniveau leveren.

Als consument zullen we dit nooit zien. Maar we zullen het des te meer voelen. Net omdat de focus meer op het product, de dienst en service ligt.

 

Sneller en grotere impact

Als je kijkt naar fase 1, dan twijfelden bedrijven of ze wel een website nodig hadden. Had je er geen: dan was dat erg jammer, maar je ging er heus niet door failliet gaan.

In fase 2 zien we net hetzelfde. Alleen lag de twijfel dan bij het feit of bedrijven een Facebookpagina of app nodig hadden. En wederom: deed je dit niet. Jammer. Misschien ook een beetje dom, maar ook hier ging het bedrijfsleven gewoon door.

Niet in fase 3. Want hier gaat het sneller en is de impact ervan veel groter. In fase 1 was je verplicht om een abonnement af te sluiten met je telecomoperator om internettoegang te hebben. En dat nam zijn tijd vooraleer mensen dit ervoor over hadden. Idem bij fase 2. Een smartphone aanschaffen was ook niet meteen voor iedereen weggelegd. Want de investering was toch vrij groot.

Het zijn net die investeringen die niet meer voorkomen in fase 3. Consumenten hebben alle tools in huis om de artificiële intelligentie waar te nemen. En geef nu toe: wie wil er nu niet sneller en beter geholpen worden? Een website waar jouw klant snel en op een goeie manier wordt beholpen wordt dus erg belangrijk. Geen website = geen vertrouwen meer. 

 

Ga dus nu voor een professionele website en wees fase 3 voor